Gyakran hallani tengeri kikötőkben ilyen felkiálltásokat: milyen szép elegáns ott az a Bavaria! Nos, azok a hajók általában Jeanneau típusok (ejtsd: zsanó) a francia hajóipar zászlóshajói. Mondhatnánk úgy is, hogy a tengeri vitorlás hajók többsége Bavaria, a kisebb része pedig a szép Bavaria, a Jeanneau.
A kezdetek
A céget 1957-ben alapította Henri Jeanneau (ejtsd: „anri zsanó”) A név kiejtése nehéz, de aztán minden más nagyon könnyű ezzel a hajótípussal: kívül és belül is nagyon szép, a francia elegancia tükröződik minden részletében és még jól is megy. Eleinte kisebb hajókat építettek, majd jöttek a nagyobb egytestűek és a katamaránok. Olyan sikeres volt a cég, hogy a 70-es években amerikai befektetők vették meg a céget (ezt kevesen tudják a Jeanneau-ról).
Napjainkban
A Jeanneau háttere stabil. Nem tör első helyre, vevőköre biztos, hiszen aki egyszer Jeanneau-t vett, a következő hajója is az lesz. Jelenleg Lengyelországban gyártják a hajótestet (a műanyag hajó építés nagyon nem környezetbarát, ezért Franciaországból szép csendben kivitték a gyártást a lengyelekhez, ahol az előírások kevésbé szigorúak és a munkaerő is jóval olcsóbb).
Tulajdonságok
Ha belépünk egy Jeanneau-ba, egyből érezzük, hogy ez nem egy puritán, racionális német hajó, hanem egy könnyed francia. Mindenhol praktikus tárolók (sok bortartó és egyéb finomságok), a konyha hatalmas, a hűtő tágas, a szalonban meg lehet tartani egy szülinapi partyt is, a deck jól használható, könnyen le tudunk menni hátul a vízhez fürödni is. Meglepően masszív az árboc ás a merevítő kötélzet. Nem spóroltak az anyagvastagsággal, mégis kecses a hajó. Persze azért itt-ott hátrányok is vannak: az orrkabinok általában szűkebbek, a motor gyakran alulméretezett egy kicsit (pár többlet lóerő nem ártana). Míg a Bavaria mindig VOLVO hajómotort épít be, a Jeanneau mindig a japán Yanmar-tól származó motort szerel be.